10 مسجد تاریخی استان مرکزی مرمت می‌شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با ابلاغ اعتبار 800 میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی، مرمت و ساماندهی 10 مسجد تاریخی استان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رحمتی با اعلام این خبر گفت: مساجد تاریخی استان مرکزی در 10 ردیف به پیمانکار واگذار شده یا در حال واگذاری است که تا دو هفته آینده مرمت و ساماندهی آنها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که تمام این مساجد در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند، افزود: مرمت اضطراری مساجد ثبتی شهر اراک با اولویت "مسجد شیخ ابوالحسن" و "مسجد آخوند"، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع ساوه" و "مجموعه مسجد انقلاب" در این شهر با تأکید بر "مسجد سرخ" و "مسجد حاج فرج" از جمله مساجد مرمتی در این مرحله هستند.

رحمتی افزود: همچنین مرمت و ساماندهی "مسجد جامع ششناو" و "مسجد وقف‌محله" در شهرستان تفرش، مرمت و ساماندهی "مسجد اعظم چلسبان" و "مسجد چال مأمونیه" در شهرستان زرندیه، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع نراق" از توابع شهرستان دلیجان، مرمت و ساماندهی "مسجد جامع نیم‌ور" از توابع شهرستان محلات و مرمت و ساماندهی "مسجد جامع گرکان" از توابع شهرستان آشتیان دیگر مساجدی هستند که در این فاز مرمت خواهند شد.

وی گفت: مرمت و ساماندهی این مساجد تاریخی در استان مرکزی تا آخر سال مالی 91به پایان خواهد رسید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 10:36 | نویسنده : میثم اله وردی |